CÉGISMERTETŐ  INFOMÁTRIX  HÍREK  BELÉPÉS  
    Infomátrix     Tech. feltételek       GY.I.K                  

A infoMátrix RAK modulja a készletnyilvántartási, anyaggazdálkodási feladatok elvégzésében támogatja a felhasználót. Szolgáltatja az általánosan elvárt bevételezési, eladási, rendelés-nyilvántartási és leltározási funkciókat, átitatva a járműkereskedelmi és szerviz ágazat sajátos igényeivel.

A modul több raktárt kezel és lehetőség van a készleten lévő alkatrészek raktáron belüli helyének megjelölésére. Minden raktárkészletet módosító bizonylat kinyomtatásakor elkészül a helyszínkódokat (polcszámot) is tartalmazó raktári mozgásokat bemutató bizonylat, megteremtve a folyamatos rovancs lehetőségét. A tényleges és a nyilvántartott raktári készlet legkisebb eltérésére így nagyon hamar fény derül. A leltározást támogató funkciók részletesen végigvezetik a kezelőt a leltározás folyamatán.

A modul súlyozott átlagáron tartja nyilván a készleteket. Fontos képessége a helytelenül rögzített bevételi bizonylatok utólagos módosításának lehetősége, melyet egy időszak lezárásáig enged meg a modul. A javító módosítás után a készletértéket, az eladott áruk beszerzési értékét újrakalkulálja.

Az alkatrészekhez több eladási árat is ki lehet alakítani. Ezeket az árakat a garanciális, belső és fizetős munkalapra kitárolás során megfelelően alkalmazza. A pulton keresztül történő eladás során vevőtől függő ártípus használata is lehetséges. A különböző ártípusokhoz különböző árképzési elvek rendelhetők. Partnertől, partnercsoporttól , cikktől és cikkcsoporttól függő kedvezmény is beállítható. A kedvezmény mértéke a számlán megjeleníthető. Ezen kívül csomag kedvezmény is adható.

A kezelő az eladás során bejövő rendelést is felvihet, ha a vevő olyan árucikket kér, ami készlethiány miatt nem adható ki. A program képes a bejövő rendelést visszaigazolni, és foglaló pénztári befizetését előírni. Természetesen a foglalóval kapcsolatos további teendők (értesítők, felszólítások) is adminisztrálhatók.

A raktári modul egyik fő erőssége a dinamikus anyaggazdálkodás . A minimumkészlet (biztonsági készlet és várható fogyás) meghatározása manuálisan is lehetséges, de automatikusan is számítható. A kimenő rendelés generálásakor figyelembe tudja venni a program a visszaigazolt bejövő rendeléseket, a biztonsági készletet és a várható fogyást is. Természetesen az áru beérkezésekor megtörténik a kimenő rendeléshez kapcsolás, így a szállító lemaradásait is nyilvántartja a program.

A program használata során az adatbázisba került adatok alapján nagyon sokféle kimutatás, és statisztika kérhető le. A forgalmi kimutatások alkalmasak a tulajdonos tájékoztatására, és a kereskedelmi munkában résztvevő dolgozók prémiumának kiszámítására.

A cikkek válogatása funkció a hibásan felvitt törzsadatok kiszűrésén kívül alkalmas a cikkek anyaggazdálkodási csoportosítására (jól fogyó, télen fogyó, kevésbé fogyó stb.), sőt elfekvővé minősítésére is. Az elfekvő készletek figyelése azért kapott fontos szerepet a programban, mert a kereskedelmi folyamat hatékonyságát jelentősen befolyásolja.

Márkaképviselettől függően szükség lehet idegen rendszerekkel valamilyen szintű adatkapcsolat létesítésére. A következő három eset fordul elő leggyakrabban:

  • Kiemelt szállító (importőr) árlistájának értelmezése ( háttértörzs )
  • Kimenő rendelés átadása a kiemelt szállító rendszerének
  • Kiemelt szállító számlájának (szállítólevelének) értelmezése, és ez alapján bevételi bizonylat generálása.


  • Mint az infoMátrix többi moduljában, itt is nagy hangsúlyt fektettünk a jogosultságok széles körű beállíthatóságára. A raktári jogfogalmak segítségével a nagyon laza (bizalmi kapcsolaton alapuló) szervezettől a nagyon szigorú ügyviteli szabályzattal rendelkező vállalatokig precízen beállítható a testreszabott működés.



      Az Ön IP címe: 54.197.24.206  
    ©2005 Main-Car Kft. Minden jog fenntartva!